مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
خوب نیوز
مهاجرت به قبرس شمالی (اقامت و شهروندی قبرس شمالی)
چهار شنبه 2 اسفند 1402 ساعت 7:30 | بازدید : 47 | نویسنده : tarANEH | ( نظرات )


در این صفحه شرایط اخذ تابعیت و اقامت قبرس و همچنین هزینه اقامت در قبرس و تمامی مسائل مربوط به آن را از صفر تا صد در نظر خواهیم گرفت. در حال حاضر شرایط اقامت قبرس شمالی و راه ها و روش های مهاجرت به قبرس به شرح زیر است:

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق کارآفرینی

مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس

اخذ ویزا و دعوتنامه کاری

با خرید ملک به قبرس مهاجرت کنید

خرید ملک در قبرس شمالی منطقی ترین و مقرون به صرفه ترین راه مهاجرت به قبرس برای کسانی است که می خواهند در قبرس زندگی کنند. پروژه های مختلفی در فروش و شرایط پرداخت بسیار مطلوب وجود دارد که به شما امکان می دهد مصالح را برای ساخت خانه انتخاب کنید و در اقساط بلند مدت بدون بهره حداکثر تا 84 ماه پرداخت کنید.

تنوع آپارتمان ها، از استودیو (بدون اتاق خواب) تا ویلاهای ساحلی مجلل، حداقل یک سوم قیمت سایر کشورهای مدیترانه ای، چیزی است که بسیاری از مردم کشورهای شمال اروپا و کشورهای روسی زبان را به خود جذب می کند. جذابیت حرکت به اینجا املاک خرید و به قبرس شمالی نقل مکان کرد.

اساساً، با خرید ملک، برای اجازه اقامت خود هزینه پرداخت کرده اید و اقامت خانواده قبرس را دریافت کرده اید. علاوه بر این، شما سرمایه گذاری سودآوری انجام داده اید و می توانید رشد سالانه سرمایه خود را از طریق افزایش قیمت ملک که سالانه بین 10 تا 30 درصد در مناطق مختلف قبرس در نوسان است، مشاهده کنید. علاوه بر این، تبدیل ریال به پوند شما را برنده بزرگ معامله می کند.

خرید، فروش و ثبت املاک و مستغلات در قبرس شمالی به پوند انگلیس انجام می شود و این تضمینی قوی برای محافظت از سرمایه شما در ارز ارزشمند انگلیس است. در اصل تفاوت اصلی خرید ملک در قبرس و ترکیه یکسان است. زیرا در ترکیه خرید شما معمولا به دلار است و مدارک ثبت نام به لیر ترکیه می باشد. البته املاک قبرس در مقایسه با ترکیه مزایای بسیار دیگری نیز دارد که در جدول زیر به آن ها می پردازیم:

تفاوت قبرس شمالی و ترکیه در خرید املاک و مستغلات

خرید در ترکیه، خرید در قبرس شمالی

خرید به دلار - ثبت اسناد به لیر، خرید - فروش - اجاره و ثبت نام به ارز گرانبها پوند انگلیس.

ممنوعیت فروش ملک به بیگانگان و فروش به مردم یا سازمانهای دولتی ترکیه به نصف قیمت به لیر ترکیه با قیمت مصوب دولت قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است و دولت در قیمت دخالتی ندارد. . و هیچ محدودیتی در تعداد معاملات ملک برای همه ملیت ها وجود ندارد (افغانستان - چین - سوریه - برخی از کشورهای آفریقایی و کشورهای جنگ زده مجاز به سرمایه گذاری در قبرس شمالی نیستند. همچنین محدودیت های زیادی برای اسرائیل وجود دارد.) .

فروش پس از حداقل سه سال مجاز است (فقط املاک تکمیل شده) فروش چندگانه حتی برای املاک پیش خرید شده و ناتمام مجاز است.

اقامت در منطقه فقط با نرخ اعلام شده برای اقامت بدون هزینه در این منطقه (بله تعداد تخت ها باید به اندازه اعضای خانواده باشد)

اتباع خارجی می توانند از هر نقطه از قبرس برای املاک در مناطق خاصی از ملک در ملک بمانند (املاک نزدیک به مناطق نظامی و دفاعی بدون سند و قرارداد به خارجی ها مبادله می شود. اما مشکل اقامت ندارند).

به طور کلی، شرایط پرداخت منعطفی وجود ندارد و تا زمانی که مبلغ کامل را پرداخت نکنید، نمی توانید برای اقامت درخواست دهید. شما می توانید تا ده سال ملک را به صورت اقساط پرداخت کنید و حتی پس از تحویل ملک نیز می توانید به صورت اقساط پرداخت کنید. از طرف دیگر، می توانید با پرداخت 35 درصد از ارزش ملک، برای اقامت درخواست دهید (این درصد طبق قانون جدید قبرس در سال 2024 بیشتر خواهد بود).

قیمت املاک (به لیر) افزایش قابل توجهی ندارد. قیمت املاک (به پوند انگلیس) هر سال بین 10 تا 30 درصد افزایش می یابد.

مالیات بین 15 تا 40 درصد، مالیات 5 درصد یکبار است

خرید اعیان، خرید زمین و اشراف و سهم مساوی از شهروندان قبرسی.

مردم با خرید خانه چه نوع خانه هایی به دست می آورند؟

خریداران و زیر مجموعه ها.

برخی از مشتریان شخصی عبارتند از:

• همسر

کودکان تا هجده سال (به صورت خودکار)

فرزندان مجرد بالای 18 سال باید درخواست جداگانه ای را به پلیس مهاجرت (دختران بدون محدودیت سنی و پسران زیر 25 سال) ارائه دهند.

• بستگان خریدار

توجه داشته باشید که تعداد اتاق خواب ها باید متناسب با تعداد افراد باشد. بر اساس تجربه سرمایه گذاری،هزینه اقامت در قبرس شمالی و مسکن ما، خرید دو ملک جداگانه را برای کسانی که به دنبال مکانی برای زندگی والدین خود هستند، توصیه می کنیم.


شما می توانید ملک خود را بخرید (حتی به صورت یک آپارتمان استودیویی، یعنی یک آپارتمان بدون اتاق خواب) که والدینتان بتوانند به طور دائم در آن زندگی کنند، در غیر این صورت مجبور خواهید بود تعداد اتاق خواب های خانه خود را افزایش دهید، که اینطور نیست. برای شما سودآور است شما.

آیا خواهر و برادر می توانند همزمان در ملک زندگی کنند؟

یک نفر می تواند اقامت داشته باشد (حداکثر 2 نفر). توجه داشته باشید که اگرچه افراد زیادی می توانند در یک شرکت شریک باشند، اما قوانین اخذ آپارتمان با مشارکت متفاوت است. طبق قانون مهاجرت، تنها یک خانواده (مالک و زیر مجموعه آن) می توانند در یک ملک یا دو خواهر و برادر (اگر هر دو مجرد باشند) زندگی کنند.

چه کسانی می توانند در قبرس شمالی ملک بخرند؟

تمامی شهروندان سوریه، افغانستان، چین و کشورهای آفریقایی (به جز آفریقای جنوبی و مصر) می توانند در قبرس شمالی ملک خریداری کنند. زمانی که این افراد گذرنامه معتبر کمتر از یک ماه از کشور مبدا خود را به پلیس ارائه دهند، پلیس قبرس شمالی سابقه کیفری این افراد را از طریق اینترپل پیگیری می کند و در صورت نداشتن سابقه کیفری می توانند آن را دریافت کنند. یک سند

لازم به ذکر است که بر اساس قانون جدید قبرس شمالی 2024 محدودیت های زیادی برای افراد دارای تابعیت اسرائیل نیز اعمال خواهد شد.

آیا با خرید ملک غیرمنقول می توان اقامت دائم گرفت؟

هر کسی که دارای ملک در قبرس شمالی باشد می تواند برای اقامت اقدام کند. این اقامت سالانه برای سه سال اول، دو سال از سال سوم تا پنجم و اقامت دائم از سال پنجم بسته به شرایط زیر قابل استفاده است:

• برای اقامت های یک ساله، دو ساله و پنج ساله، باید پیش پرداخت (در حال حاضر 20000 دلار برای املاک پیش خرید شده و 15000 دلار برای املاک آماده) -سن برای اقامت ارائه دهید. شرط اقامت 5 ساله این است که دارایی هایی به ارزش بیش از 125000 پوند داشته باشید و بیش از 6 هفته در سال قبرس را ترک نکنید (در 5 سال گذشته). اگر تمایل به سفر دارید و قصد اقامت دائم در قبرس را ندارید، باید هر سال یا هر شش ماه یکبار اقامت خود را تمدید کنید و نمی توانید اقامت دائم دریافت کنید.

• ارائه آدرس رسمی محل سکونت (اجاره املاک پیش خرید شده و اثبات ملک خریداری شده).

• معاینه پزشکی برای تایید عدم وجود بیماری های عفونی.

• شناسنامه و مدارک ازدواج با ترجمه رسمی برای اقامت برای زیر مجموعه های مالک.

• گواهی ترخیص سابقه از کشور مبدا با تاریخ کمتر از یک ماه (اگر محل تولد و اقامت فرد قبل از آمدن به قبرس در دو کشور جداگانه بوده است، باید از هر دو مکان گواهی ترخیص دریافت کند).

آیا پس از اقامت از طریق خرید ملک اجازه کار داریم؟

بله، هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما باید فورا نوع ویزای خود را تغییر دهید (از ویزای مالک ملک به ویزای کار). زیرا اداره کار قبرس شمالی نسبت به کار بدون بیمه بسیار حساس است و در صورت عدم تغییر نوع ویزای شما به دلیل بیمه، جریمه یا اخراج از کشور خواهید شد.

فراموش نکنید که برای یافتن شغل مناسب در قبرس شمالی باید دو شرط اصلی داشته باشید:

• دانستن زبان ترکی (انگلیسی سطح دوم)

• داشتن مهارت های لازم (مربوط به صنعت ساختمان یا صنعت گردشگری یا صنعت آموزش)

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی برای خانواده ها چیست؟

دسترسی به خدمات پزشکی رایگان در مراکز مجهز دولتی

آموزش رایگان در مدارس دولتی

شما می توانید با تخفیف ویژه (فقط برای کسانی که تحصیلات ترکی خود را در دانشگاه ادامه می دهند) در دانشگاه تحصیل کنید.

یک حساب بانکی بین المللی باز کنید و مستر کارت و ویزا کارت (کارت اعتباری و کارت نقدی) را با ارزهای معتبر مانند پوند، دلار، یورو انگلیس و لیر ترکیه دریافت کنید.

امکان خرید پرداخت و اخذ وام در بانک

ساده سازی های اساسی در فرآیند اخذ ویزای توریستی سایر کشورها

یک شرکت راه اندازی کنید و به قبرس شمالی یورومای  بروید

دولت قبرس شمالی سیاست خود را بر اساس جذب سرمایه خارجی استوار می کند. این شرکت به خوبی از بنیانگذاران کسب و کار پشتیبانی می کند و با سهولت گرفتن مجوز کسب و کار و سپس اعطای وام های بلندمدت با بهره بسیار کم، سرمایه گذاران زیادی از سراسر جهان را به فکر راه اندازی کسب و کار در قبرس شمالی انداخته است.

قبرس شمالی کشوری با جمعیت کم و پتانسیل بسیار بالا است. سه برابر جمعیت قبرس، دانشجویان خارجی در این کشور وجود دارد. و با پیش بینی های انجام شده تخمین زده می شود که سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر از این کشور دیدن کنند. بنابراین مشاغلی که پاسخگوی نیاز دانشجویان و گردشگران باشد می تواند بازار کار خوبی داشته باشد.

علاوه بر این دو حوزه، هر کاری که مربوط به بازار ساختمان باشد، بازار بسیار مطلوبی برای رشد و توسعه دارد. بسیاری از سرمایه گذاران به بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی روی آورده اند و فعالیت های ساخت و ساز با سرعت و مقیاسی سریع در این کشور در حال انجام است.

اگر بخواهیم در مورد کسب و کارهایی که آینده بسیار امیدوار کننده ای دارند، تیتر اخبار شویم، باید بگوییم:

کافه یا رستوران

فتوکپی و کارهای فنی مربوط به امور دانشجویی

تعمیر گوشی موبایل

از آرایشگاه

عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای

دفتر ساخت و ساز

مهندسی عمران

ساخت کابینت و اشیاء چوبی

تولید سنگ های ساختمانی

گرافیک و تبلیغات

چه کسانی می توانند شرکت ثبت کنند و در قبرس اقامت کنند؟

حمایت دولت از سرمایه گذاران در بخش مسکونی نیز اجرا می شود. به صاحبان مشاغل در ابتدا ویزای کارآفرینی 2 ساله اعطا می شود و همه دسته های اقامت هیچ گونه حمایت مالی دریافت نمی کنند (دسته ها برای همه انواع اقامت یکسان است). صاحبان مشاغل برای اخذ اقامت نیازی به ارائه هیچ گونه حمایت مالی ندارند و فرآیند اقامت سریعتر و آسانتر از سایر انواع اقامت است.

آیا ثبت شرکت به ما اقامت دائم می دهد؟

خیر، پس از گذشت 6 سال و لغو بیمه کار در این مدت، سرمایه گذار می تواند برای اقامت دائم اقدام کند.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

دو راه برای اخذ ویزای تحصیلی در قبرس شمالی وجود دارد:

• پذیرش در موسسات آموزش عالی

ثبت نام در دانشگاه هایی که دوره های کوتاه مدت ارائه می دهند. به عنوان مثال می توان دوره هایی به زبان ترکی، انگلیسی، آلمانی یا مدارسی که دوره های کوتاه مدت مانند مدارس فنی و حرفه ای ارائه می دهند، باشد. مانند دوره های مدیریت گردشگری، مدیریت پروژه و مدیریت بازرگانی.

دانشجو (دانشجو یا دانشجو) نیازی به تامین منابع مالی ندارد. اما همتایان او که بالای 18 سال دارند باید توانایی های مالی خود را به دولت نشان دهند. (اکنون 25000 دلار به بالا)

دانشجویان و ساکنان آنها از کلیه امکانات دولتی رایگان برخوردار خواهند بود و اجازه افتتاح حساب بانکی را خواهند داشت.

در این صفحه به طور مفصل در مورد دانشگاه های قبرس شمالی توضیح دادیم.

مزایای خانه مطالعه قبرس شمالی معایب خانه مطالعه قبرس شمالی

نیازی به منابع مالی ندارند - مالیات کمتری می پردازند - از خدمات پزشکی رایگان در مراکز درمانی مجهز دانشگاه ها و سایر مراکز دولتی استفاده می کنند - امکان اخذ ویزا برای شریک دانشجویی، امکان اقامت دائم - الزام به ترک کشور بلافاصله پس از فارغ التحصیلی

زندگی در قبرس با دعوتنامه کاری.

به طور کلی، ویزای کار در دفاتر مهاجرت در قبرس شمالی رایج نیست. اما کارفرما این حق را دارد که برای متقاضی در صورتی که کارگران ماهر در خارج از جزیره داشته باشد و بخواهد آنها را به شرکت خود در قبرس بیاورد، دعوتنامه کاری ارسال کند. در این صورت کارفرما در قبال کارمند مسئول است و اگر کارمند مرتکب جرمی شود، کارفرما بانی قانونی است.

همچنین کارفرما موظف است پول را به نام کارمند خارجی در بانک مسدود کند. همه این محدودیت ها به این دلیل است که کارفرمایان ترجیح می دهند افرادی را که ویزای قبرس گرفته اند و از فیلترهای اولیه دولتی (ظرفیت مالی و کارت سلامت) عبور کرده اند، استخدام کنند.

کارفرمایان موظفند حداقل مبلغی را که وزارت کار تعیین می‌کند به کارکنان پرداخت کند. و علاوه بر پرداخت حق بیمه ماهانه برای کارکنان، هزینه جاری بیمه برای کارکنان غیر قبرسی تقریباً 3000 لیر ترکیه و حقوق پایه تقریباً 20000 لیر ترکیه می باشد.

تمامی دارندگان ویزای کار پس از شش سال کار و بیمه در قبرس شمالی می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

اقامت و مهاجرت به قبرس با تمکن مالی

اخذ ویزای موقت یک ساله از طریق فاینانس و اجاره خانه روشی برای اخذ اقامت سالهای گذشته بود که در مقررات جدید سال 2024 حذف شد.در این نوع ویزای موقت; میزان تامین مالی بیش از 25 هزار دلار برآورد شده است.

لازم به ذکر است که عموما برای اخذ فاینانس در بانک های قبرس باید مبلغ مورد نظر در حساب شما و از لحظه اقدام تا لحظه اخذ اقامت (که حدود دو ماه یا کمی بیشتر طول می کشد) در گردش باشد. در حساب کاربری شما در دسترس هستید. فردی که منابع مالی داشته باشد می تواند برای زیرشاخه های آن درخواست ویزای یک ساله بدهد و برای زیر مجموعه ها نیازی به مبلغ اضافی نیست. (زیررده ها برای همه انواع اقامتگاه یکسان است.)

تمامی افرادی که از این طریق اقامت می گیرند مانند هر نوع اقامت دیگری از مزایای دولتی رایگان بهره مند خواهند شد.

پاسپورت قبرس با سرمایه گذاری

جالب است بدانید قبرس شمالی پاسپورت را به پول نمی فروشد. دلیل آن حفظ امنیت بالای این کشور است.

بسیاری از کشورها از جمله قبرس جنوبی و یونان سعی دارند با فروش شهروندی خود به خارجی ها در ازای پول بیشتر، ضعف اقتصادی خود را جبران کنند. این امر منجر به هجوم مجرمان ثروتمند می شود که به دنبال هویت جدیدی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در این کشورها و تهدید امنیت این کشورها هستند.

قبرس شمالی کشوری امن است. در 5 سال اول اقامت حتی اگر سرمایه گذاری باشد، مهاجران را به دقت و با دقت اندازه گیری می کند. و پس از حداقل 5 سال تحصیل در مرحله اول به کارت اقامت دائم و در مرحله بعد پاسپورت می رسد.

آیا افراد زیر هجده سال می توانند به طور مستقل ویزا و اجازه اقامت دریافت کنند؟

نه! در هر صورت کودکان زیر 18 سال نمی توانند ویزای مستقل دریافت کنند. افراد زیر هجده سال نمی توانند بدون والدین یا قیم قانونی وارد قبرس شمالی شوند. علاوه بر این، آنها اقامت مستقل ندارند، آنها باید به عنوان بخشی از والدین یا قیم خود به اداره مهاجرت قبرس شمالی ارائه شوند. مدارس در قبرس شمالی، اعم از دولتی یا غیرانتفاعی، می توانند دانش آموزان خارجی را در صورتی که والدین آنها مقیم قانونی باشند، ثبت نام کنند.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خبر و آدرس taranemag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 35
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1198
:: باردید دیروز : 1444
:: بازدید هفته : 3918
:: بازدید ماه : 10844
:: بازدید سال : 65427
:: بازدید کلی : 290960